poniedziałek, 23 września 2013

Jesienny makaron z pieczonymi warzywami

Nie ukrywam, że pod względem kulinarnym jesień jest najbliższą mi porą roku. Szczególnie jeśli za oknem świeci słońce, a liście nie toną w strugach deszczu. Jesień to dla mnie przede wszystkim kolory - żółty, czerwony, pomarańczowy, zielony. Taka mnogość kolorów może przyprawić o zawrót głowy. Najlepiej widać to na wszelkiego rodzaju bazarkach, gdzie kolorowe warzywa aż krzyczą, żeby je kupić. Mam sentyment szczególnie do jednego bazarku - na warszawskim Ursynowie. Tam się wychowałam, tam chodziłam co weekend na zakupy i tam tak naprawdę pokochałam jesień za to co daje naszym zmysłom smaku i wzroku. Dlatego, pomimo, że już tam nie mieszkam, nadal co weekend przyjeżdżam i robię zakupy owocowo - warzywne na cały tydzień. Wracając do domu obmyślam co z tych kolorowych cudów powstanie. W tym tygodniu nie mogłam oprzeć się papryce, dyni i śliwkom. Przepis na ciasto śliwkowe wkrótce, a dziś skupię się na makaronie z pieczonymi warzywami. Pomysł zaczerpnięty z Kuchni +, z programu Tomka Jakubiaka. 

Idealne danie dla zapracowanych :)



Składniki:

kawałek dyni (zależy od tego czy chcemy by dynia była warzywem dominującym czy też nie)
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
2 pomidory
2 ząbki czosnku
1 cebula
świeże zioła (rozmaryn, bazylia, oregano)
1 opakowanie makaronu (zależy od upodobań)
garść startego parmezanu
oliwa z oliwek

Dynię, pomidory, paprykę, czosnek i cebulę pokroić w kostkę. Ułożyć na blaszce do pieczenia. Polać obficie oliwą, posolić i dodać świeżo startego pieprzu. Piec w temperaturze ok 180 st przez ok pół godziny. Dobrze jest sprawdzać co jakiś czas twardość warzyw, ponieważ łatwo o przepieczenie - wtedy dynia stanie się bardzo miękka i straci na swojej atrakcyjności.

Wymieszać z ugotowanym makaronem, polać oliwą, posypać parmezanem.

Smacznego!!!

3 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...