niedziela, 14 lipca 2013

Coś pysznego prosto z Turcji

To danie pewnie posiada swoją nazwę, ale przyznaję, że jej nie znam. Przepis na tą pyszną potrawę przywiozła moja przyjaciółka z Turcji. Miała przyjemność mieszkać w Istambule u polsko - tureckiej rodziny, która karmiła ją lokalnymi pysznościami. I jak na prawdziwą smakoszkę przystało - większość tych przepisów przywiozła do Polski. Przyznaję, że trochę zmodyfikowałam ten przepis, głównie z powodu braku składników. W mojej wersji też było pyszne :) Polecam szczególnie na kolację.




Składniki (na dwie głodne osoby):

0,5 kg mielonego mięsa wołowego
1 puszka pomidorów 
sól, pieprz, chilli, kumin (nie miałam, więc dodałam przyprawy do kebaba)
1 bakłażan
kaszka kuskus (w oryginale jest kasza bulgur)
sos: 1 pudełko jogurtu greckiego i pęczek świeżej mięty

Jogurt grecki zblendować z dużą garścią listków świeżej mięty i szczyptą soli.

Bakłażan dokładnie umyć i pokroić w grube plastry. Posypać solą i odstawić na 30 minut. Po tym czasie opłukać zimną wodą i wytrzeć papierowym ręcznikiem.
Mięso podsmażyć na patelni, dodać pomidory. Dusić przez 20 minut pod przykryciem. Na koniec dodać przyprawy. 
Kaszkę kuskus przyrządzić jak w przepisie na opakowaniu dodając chilli i odrobinę soli. 
Piekarnik rozgrzać do 180 st, plastry bakłażana ułożyć na blaszce, na każdy z nich położyć mięso z pomidorami. Zapiekać aż bakłazan będzie miękki a mięso z wierzchu chrupiące. 
Kaszkę kuskus wyłożyć na duży, płaski talerz, na wierzch układać upieczonego bakłażana.
Posypać natką pietruszki i listkami mięty.

SMACZNEGO!!!

  


1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...