środa, 10 kwietnia 2013

Pyszne ciastka owsiane

Wiosna blisko, więc czas zacząć martwić się o zbędne kilogramy. Postanowiłam rozpocząć od redukcji słodyczy. Ale żeby tak od razu... ze wszystkich naraz... ???? Nieeeeee, musiałam znaleźć jakiś produkt zastępczy. Przez przypadek trafiłam na przepis na ciastka owsiane z masłem orzechowym na blogu Feed Me Better . Sprawdziłam w lodówce - masło orzechowe jest, płatki owsiane w dużej ilości, dodatki bakaliowe są. Więc z werwą o godzinie 22 przystąpiłam do wypieku ciasteczek, żeby były świeże na rano :)





Składniki (na około 40 szt):

3 szklanki płatków owsianych
1/3 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli 
1 szklanka cukry brązowego (myślę, że można zastąpić miodem)
170g masła, rozpuszczonego
2/3 szklanki masła orzechowego
2 jajka
1/2 szklanki orzechów mieszanych
1/2 szklanki żurawiny lub rodzynek

Suche składniki wymieszać razem - płatki owsiane, mąka, soda i proszek do pieczenia. Masło i masło orzechowe rozpuścić. Dokładnie wymieszać z cukrem. Dodać jajka i miksować chwilę. Połączyć składniki mokre z suchymi i miksować jeszcze chwilę na niskich obrotach. Formować małe kulki i układać spłaszczone na papierze do pieczenia w niewielkich odstępach. Piec w 180 stopniach przez około 15 minut. Studzić na kratce - podczas studzenia ciastka twardnieją. Najlepsze są do jedzenia następnego dnia zupełnie ostudzone.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...