poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Ekstrakt waniliowy

Ekstrakt waniliowy to kolejny wyrób po cukrze waniliowym, który warto mieć w swoich zapasach. I wbrew pozorom wcale nie jest trudny do zrobienia. Jedyna trudność wg mnie to odczekać te kilka tygodni, żeby móc go użyć. Bo, o ile cukier waniliowy aromatyzuje się szybko, to ekstrakt waniliowy potrzebuje tego czasu dużo więcej. Najbardziej optymalnie byłoby odczekać około miesiąca. Ciężko, ale da się. I uwierzcie mi - wszystkie sztuczne aromaty idą w kąt. 

Ja swój ekstrakt mam już 8 lat :) Oczywiście uzupełniam go zarówno wanilią, jak i alkoholem. Ale pierwszy raz zrobiłam go 8 lat temu i od tej pory buteleczkę tylko uzupełniam. Mam wrażenie, że sama butelka już tak przeszła aromatem wanilii, że nic innego nie mogłabym w niej przygotować.


Składniki:

2 laski wanilii
0,25 litra rumu (ostatecznie może być biała wódka, ale rum dodaje charakterystycznego aromatu)

Wanilię przeciąć wzdłuż i wydrążyć ziarenka. Wrzucić razem do butelki i zalać rumem. Mocno wstrząsnąć i odstawić w ciemne miejsce na miesiąc. 

W miedzy czasie można wstrząsać butelką. Po tym czasie ekstrakt jest gotowy do użycia. 

Na ciasto wystarczy zazwyczaj mała łyżeczka. Podczas pieczenia aromat wanilii nabiera siły, więc nie warto przesadzić.

Kiedy ekstrakt zaczyna się kończy, należy dolać alkoholu. Co drugą dolewkę alkoholu dodaje się nową laskę wanilii. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...